22 Haziran 2013 Cumartesi

RASULULLAH'A SALAVAT OKUMANIN ÖNEMİNİ, DEĞERİNİ ANLATAN HADİS-İ ŞERİFLERDEN BAZILARI...

''Her cimriden daha cimri olan adam yanında anıldığım zaman, bana salat etmeyendir...''

''Her DUA semaya yükselmekte güçsüzdür; bana salat edince gücüne kavuşur, yükselir...''

''Kim bana bir kere salat ederse, Allah ona on kere salat eder; onun on günahını siler; onu on derece yükseltir.''

''İnsanlardan bana en yakın olanı bana en çok salat getirendir.''

''Kim bana salat getirmeyi unutursa, ona cennetin yolu unutturulur.''

''DUA eden kimse, Nebilere ve Rasullere salat etmedikçe, duası perdelidir.''

''Allah'ın yeryüzünde seyahat eden melekleri vardır ki, onlar bana ümmetimden selam tebliğ ederler...''

''Her biriniz Allah'tan bir dilekte bulunmak istediği zaman, evvela O'na şanına yakışır şekilde hamd etsin, sonra Rasulüne salat etsin, ondan sonra duasını yapsın. Bu amacına ulaşmak için daha elverişlidir...''

''Cuma günleri benim üzerime salatınızı çoğaltın... Zira, sizin salatınız bana o gün arz olunur.''

''Her kim cennettte bana yakın olmak istiyorsa, o nispette bana salat etsin!..''

''Hangi topluluk bir yerde oturur da, Allah'ı zikretmeden, bana salat getirmeden oradan kalkıp giderlerse, üstlerine Allah'tan hasret siner!..''

''Sahabeden bir zat, Rasulullah ile şöyle konuştu:
- Ya RasulAllah, ben senin üzerine çokça salavat getiriyorum... Buna zamanımın ne kadarını ayırayım?..
- Dilediğin kadarını!
- Dörtte biri nasıl?..
- Dilediğin kadarını yap... Arttırırsan senin için daha hayırlıdır!..
- Üçte biri nasıl?..
- Dilediğin kadar yap... Arttırırsan senin için daha hayırlı olur!..
- Yarısını ayırsam zamanımın?..
- Dilediğin kadar yap... Arttırırsan senin için daha hayırlı olur...
- Ya zamanımın hepsini ayırırsam salavata?..
- Bu takdirde yeter, günahların bağışlanır!..''

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder