22 Haziran 2013 Cumartesi

''DUA MÜMİNİN SİLAHIDIR'' (İŞTE DUA ETMENİN SIRLARI!..)

''DUA MÜMİNİN SİLAHIDIR''  
''DUA İBADETİN ÖZÜDÜR''  diyor Rasulullah Muhammed Mustafa aleyhisSelam...  

Bir hadis-i kudsi:
- Peki, biz dua ettiğimiz zaman, kabul olur mu?..
''Eğer kulum, bana ellerini kaldırır da dua ederse, ben o elleri boş olarak geri çevirmekten haya ederim.''  

Bir başka hadis-i kudsi de şöyle:
''Ey Ademoğlu, dua senden, icabet benden; istiğfar senden, bağışlamak benden; tövbe senden, kabul etmek benden; şükür senden, fazlasıyla vermek benden; sabır senden, yardım benden... Ne istedin ki benden sana vermedim...''

Bu ayet-i kudsi'yi destekleyen bir ayeti kerime:
''BANA DUA EDİN, SİZE İCABET EDEYİM!'' (40. Mu'min: 60)

Bu konuya açıklık getiren diğer bir hadis ise şöyle:
''Ben, kulumun zannı üzereyim. Artık dilediği gibi düşünsün!..''

Yani siz dua ederken, o duanızın kesinlikle kabul göreceğini düşünürseniz, biliniz ki mutlaka isteğiniz meydana gelecektir!

Nitekim önde gelen evliyaullahdan İmamı Rabbani Ahmed Faruk Serhendi şöyle demiştir:
''Bir şeyi istemek, ona nail olmak demektir. Zira Allahu Teala kabul etmeyeceği duayı kuluna ettirmez.''

Esasen dua etmek söz konusu olduğunda, bir şey isteyeceğimizde, hemen şu ayeti kerimeyi hatırlamamız gerekmektedir:

''RABB-ÜL ALEMİN OLAN ALLAH DİLEMEDİKÇE,  SİZ DİLEYEMEZSİNİZ.'' (81. Tekviyr: 29)

Yani, sizde ortaya çıkan bu istek, gerçekte Allah istemiş olduğu için sizde ortaya çıkmaktadır! Eğer, Allah istememiş olsaydı, siz dahi o şeyi isteyemezdiniz. (Ahmed Hulusi-Dua ve Zikir)

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder