13 Haziran 2013 Perşembe

''Allah bana yeter'' bu duayı okumaya hergün devam edin.. (dertteyken, sıkıntıdayken, bir işin içinden çıkamıyorsan vs..)


  

  • Başınız haksız yere derde girdiği zaman bu ayeti günde 500 veya 1000 defa okumaya devam ederseniz, inşaAllah kısa zamanda selamete rahata çıkarsınız...
  • Sabah kalkınca 7 kere, geceye girince 7 kere okumak çok iyi gelir ve rahatlatır.









''...HasbiyAllahu, la ilahe illa HUve, aleyhi tevekkeltü ve HUve Rabbül arşil aziym.'' (9.Tevbe: 129)

Anlamı:
''Allah bana yeter! Tanrı yoktur sadece 'HU'! O'na tevekkül ettim... Arş-ı Aziym'in Rabbi 'HU'dur!''



Rasullullah (s.a.v.) Efendimiz buyurmuştur:
''Kim sabah kalktığında ve geceye girdiğinde Allah'a güvendim o bana yeter, Tanrı yoktur, Arş'ın Aziym Rabbi olan O vardır derse; bunu ister sıdk ile söylesin ister YALANDAN yani inanmayarak söylesin, yedi defa söylediğinde Allah ona kafi gelir...'' Ebu Davud.

Bu ayetteki duayı ilk okuyan İbrahim (a.s.)dır.
İbrahim AleyhisSelam Nemrud tarafından yakalattırılıp, mancınıkla ateş dağının içine fırlatıldığı zaman, havadayken Cebrail isimli melek gelir ve sorar...
- Ya İbrahim senin için ne yapmamı istersin?
İbrahim AleyhisSelam cevap verir:
- Allah'a güvendim. O bana yeter... Tanrı yoktur O vardır! Ben O'na bağlanıp, işimi O'na bıraktım... Ki O Arş'ın Aziym Rabbidir...
  İşte İbrahim AleyhisSelam'ın bu şekildeki ifadesinden sonra mucize olur ve İbrahim AleyhisSelam yavaş bir şekilde ateşin içine düşer fakat onu ateş yakmaz... Çünkü, Kur'an-ı Kerim'de anlatıldığı üzere
''ateş soğumuş ve selamet verici olmuştur'' İbrahim (a.s.) için, Allah emri ile... İşte, böyle bir mucizenin meydana gelmesine vesile olan anlayış ve ifade vardır bu duada... (Ahmed Hulusi-Dua ve Zikir)

Bu dua'nın kıymetini çok iyi bilmek ve anlamak gerekir diye düşünüyorum... Sadece sabah akşam değil canım bir şeylere sıkıldığında ya da kararsız kaldığımda ya da elimden bir şey gelmediği çaresiz anlarımda her türlü derdimde büyük veya küçük olsun sık sık okurum ve kalbim rahatlar huzur bulur daha da yaklaşırım Rabbime... Öyle hissederim... Allah'a sığınmanın tevekkül etmenin güzel bir yolu...

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder